Från grön till gul

Igår vart vi ute i Saleby igen på rallyträning för Malin. Sista gången nu innan uppehåll på hela tre veckor? Vad ska man göra nu lixom;D Vad har vi haft för framgångar och motgångar hittills. Ja vi kan ju börja med att hunn vart lös konstant hela tiden :D haha alltså fatta, underbart!! Han "stack" dock igår, men bara ett ärovarv, inte en tendens till att hälsa på nån annan utan bara en brallerajd! Jag var nära på att koppla upp efter, men gav mig själv en käftsmäll och tänkte nu gör jag det här, jag tänker INTE gå tillbaka till noll! Och hunn vart fortfarande lös och allt gick bra :D Motgångar vi haft?! Hmmm inga vill jag säga, vi har bara fått mer utmaningar och vi ser fram emot et såpass in i (y) här ska vi fraaaam. Vi körde lite olika banor igår, och en av dom var det mycket snurrar och spiraler i. Malin gav mig idéen att handla hunden på höger sida för att försvåra, lite tveksam var jag allt men men men, det gick så mycket bättre än att handla honom på vänster sidan!! Haha what?! Perfekt position och han var slickad gämns med mig hela tin, där ser man vad man utvecklas.... När jag lärde in fot var jag grön och när jag lärde in heel var jag gul. Så nu ska vi lära om fot, jag vill ha samma känsla lika så där! Har redan tat mig ett shejping pass ;)
A så denna kurs har gett mig väldigt mycket! TACK Malin ❤ 

Ska strax iväg på dagens Rallyträning, ska bara fokusera på frestelsen ev sända till kon också. sen bara lulla runt och tjöta skit :) 

Taggar en arbetsdag kvar sen långhelg och midsommar :D hare gott nu!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0