Året 2013

Vart börjar jag. Att sammanfatta detta året utan skrivkramp kommer bli svårt. Det har varit ett år med så mycket innehåll, väldigt stora saker i livet har hänt, kanske inte så stora för er läsare som för mig, men värt att skriva här i varje fall. Det kommer inte vara i ordning, såpass koll har jag inte, är rädd att glömma minnesvärda händelser också men ska försöka få ihop det. Här kommer mitt 2013: 
 
 
Startade mitt nyårslöfte. Sträng diet som innehöll nästintill bara proteiner. Alla kolhydrater togs bort, allt socker till och med all frukt. Jag gick lååååånga promenader och fuskade inte ett skit! Vilket resulterade i viktras. Jag kom i mina gamla kläder från högstadiet och sedan fick jag byta ut hela min garderob då jag minskat ännu mer än det innan. Med den blodade tanden höll jag hela vägen. Nu idag håller jag det än. Jag har helt tänkt om med kost och motion eller igentligen hela livsstilen. Vikten jag har idag ska jag alltid hålla. För jag vill aldrig någonsin mera behöva undvika speglargråta  av ångest innan jag skulle ut bland folk. jag vill ha ett självförtroende! Jag vill helt enkelt må bra, både psykiskt och fysiskt. Kommer förmodligen få skit för det jag skriver nu, men så jävla svårt var det inte. Jag hade ju bestämt mig för att göra något åt saken istället för att gå omkring å önska mig smal som jag gjorde i flera år.  Jag kom helt enkelt på att jag har ett val, och jag valde att ta tag i fläsket! 
Minus 30kg blev resultatet! Japp jag är stolt över det och de har jag fan all rätt å va.
 
 
 
I januari fick jag in foten på intern service på kommunen. Det blev så mycket timmar att jag äntligen kunde säga adjö till mitt gamla intriger jobb! Vilken underbar känsla det var att  åka den där hemska hissen ner för sista gången. Samtidigt var jag lite rädd, med att inte ha tryggheten, men vafan, vart på de stället i över tre år utan att fått fast anställning, så vilken trygghet jag lämna går ju diskutera. Det bästa jag gjort i varje fall i jobbkarriären för så bra jag fick det med både nya arbetskamrater och arbetsledare har jag aldrig vågat tro. Och nu mera är jag också fastanställd. Fattar ni vad det betyder för mig? Typ allt, frihet och framtid ❤
 
 
 
 Midas och jag debuterade i Rallylydnad. Vi kom hem första gången med 67poäng, andra - 89poäng, tredje 91 poäng och fjärde 87poäng, vilket gjorde honom till RLD'N ❤ Vad fort de gick, vad bra han är ❤ Plus att vi tävlade DM i Tibro och kom på en sjundeplats av alla startande !! 🏆 
Vi har kursat en hel del, tävlingsrally, Viltspår och nu kursar vi klickerträningar! Vi har haft så mycket framgångar både på träning, tävling och hemma. Vi växer tillsammans ❤ ser fram emot 2014 ihop med min klump. ❤ Vi ska lägga upp en super plan.
 
 
 
 
 
Hundgänget vi har kul, framsteg på alla fronter (y) Vi har bland annat värvat många nya medlemmar, vi har haft uppvisning på brukshundsklubben i Rally och vi har även börjat spåra mer. Höjdpunkten? - lätt utflykten till Dalakvarn ❤ 
 
 
Peter & Jag firar två år tillsammans ❤ Allt känns rätt, de är vi två ❤ Han ställer alltid upp, stöttar mig i allt. Och framför allt förstår mig och älskar mig för den jag är. 
 
 
 
Gatebil, Norge, tältning, fest, å gummirök tack Etrenoll för den roligaste sommaren hitills! Upplevelse utöver det vanliga, att åka på Rudskogens stora bana bland alla proffs? kan ni fatta känslan? och en ny tradition skapades (y) 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Jennie och Fredrik flyttade till Kvänum. En jävla omställning för mig. Vi träffades ju i princip varje dag innan 💔 Men så fint dom fick de, ute på landet med alla djur ❤ plus att lilla Signe kom till världen  ❤ Den ungen är hellt okej! Vi införde även tjejmiddagar, både hos varandra och även ute på resturanger.
 
 
Eftersom sommaren var så fin så badades det en hel del. Midas var nog säl i sitt förra liv, hade jag inte sagt åt honom å gå upp hade han kunnat vara i flera timmar till. Jag var ute på sjön så mycket jag kunde, men nästa år måste jag ut mer.
 
 
 
 
 
 
 
Det är tyvärr inte bara  roliga saker som hänt,  Homer fick efter en tids sjukdom somna in 😥 men vilken underbart liv han hade ända in i det sista. Han fick vara hund och han var älskad av sin familj & sin mamma Ida ❤ Micke och Ida gick skijda vägar för en tid.
 
 
 
 
Charino byte stall, blev bättre än vad jag trodde, dock längre från stan men folket där är himmla trevliga. Charino är ju vädligt speciell, vi har våra duster och jag får ofta hjärtat i halsgropen, men hästen är också himmla kärleksfull vilket får mig att smälta. 
 
 
 
 
 
Det har också festats en del, fast än jag vart nykter har jag alltid haft så roligt så jag fått kramp i käkarna av alla skratt. Syskonen och vännerna jag har är precis min humor ;) Gittans 50års fest, den årliga cykelfesten, överraskningsfesten för Erkki, Peters och min födelsedag, och Johannas och Matias bröllop som var helt magiskt.
 
 
 
 
 
Och om ni inte redan fattat det så fick jag en systemcamera i födelsedagspresent av världens bästa sambo ♥
 
 
 
 
Fanny och hennes pojkvänn farbror Adrian tog också studenten ♥ Dom var så lyckliga och så fina för inte tala om hur fina dom var på balen :´D
 
 
 
 
Nu laddar vi upp för ett nytt år, ett 2014!! Så taggad på allt som ska hända! Vi ses å hörs
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0