Träningarna

Rallyträningen tyckte jag gick över förväntan men då riktar jag mig till alla som kom, nya som gamla, vilket teamwork det vart! :) alla hjälptes åt, uppmuntra varandra hade skoj och var taggade :) (super kul) längtar till nästa träning ❤ Samanfattning om mig och Midröv då. Ja jo, han var lite utav en dag drömmare, lite off till en början sen kunde han inte sitt heller....  Efter en kort vila körde vi igen och då var han med, och jag belönade varje sitt lite extra. Såg genast en mer triggad hund. Så jävla lätt är det att glömma av det självklara, jag har öst glädje över stå, backa, snurr nu det sista och glömt av att "gå tillbaka" och ösa glädje över ett enkelt sitt... Är de så konstigt att han tappar motivationen till de om man knappt får ett bra fört?! Skärpning nu snälla Ronja....
Nästa träning ska jag värma upp minst tio minuter, låta han kolla av omgivningen för att sedan stoppa in han i bilen igen. Som facit från sist så tror jag han ligger där inne och laddar/taggar till sig själv... Blir lite avis på de andre som får jobba. Så upp till bevis :) 
Igår vart det Ringträning. Innan var vi hos Jennie med familj åt våfflor och hade Signe mys ❤ Ida & Fjant var också där, kändes lite som old times :))
Så hur gick de å springa vänster varv då? Jo precis dom vanligt (ingetåklagapå) eller jo en sak gick lite bättre än vanligt, hunden orkade stå upp hela tiden i ringen :,) Nu var det jag som fick påminna honom om att vila, inte ta ut sig i onödan. Prick stilla stog han med kontakt och glada ögon ❤ duktiga djur ❤ 
Vi kommer nu pausa ringträningen ett tag, Midas får ju inte ställas ut ändå och vi ska ju sattsa på våra grenar nu istället, vi kommer ha fullt upp i sommar. men saknar jag å lyssna på intriger och titta på folk som inte vet hur dom ska hantera hundar, fast dom tror dom vet, kan jag ju åka å hälsa på och köra 2 varv! Nu tar jag helg, sjuk å trött lägger jag mig en stund, sen ska jag vakna o vara frisk, kry, glad, pigg & vara mig själv igen okey ?

Kom ihåg, utan glädje och tillit kommer man ingenstans, det är okej att de går dåligt ibland, ni har ju fortfarande varan. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0