Glad påsk

Idag är en underbar ledig dag, duscha på morgonen när hände de sist lixom? Rejäl promenad vid vattnet och världens brak frukost, då vet man att det är helg ❤ 
Sen åkte vi till Vinninga för att spåra. Och vi var idag hela 7 pers och 9 hundar! :D så kul!! Midas fick ett precision spår på ca 100 -150 m med tre stycken uppehåll i. Han kom ur en gång då vinden flyttade spåret men han hitta snabbt tillbaka. Mycket bättre flyt än sist, nosen i backen hela tiden och okej tempo men vill ha lite mera fart. (Kommer) sedan la jag ett vilt. Ja, jag mixtrar lite. Återkommer om varför. 
Ca 200 m i en bananbåge, över grusväg också, han tuffa på så jävla fint, tills vägen kom. Stanna upp börja vädra, fick leda fram & tillbaka över spåret tills han fick upp de igen, tuffa vidare och fann klöven! Vägar har aldrig vart ett hinder tidigare, vi var trötta okej ? ;) sen fick grisen en liten ruta. 
 
A varför jag mixtrar ihop två helt skilda spår på samma dag? 
Precisionen använder jag mig av för att få en mer noggrannare hund, och en näsa som ska vara i backen nonstop! Sedan sänker det också tempot. För nu i viltspåret är det köööööööööör!! Med kärringa släpandes efter. Slalom över spåret, stressat, stressat klöven ska in i käften nuuuu!! När vi gick kursen fick jag höra att de var helt normalt och det var helt okej, javisst det kanske de är, men vill jag ha det så? Nej. Så jag har då börjat med precisionen innan de vilda som en hjälp till viltet! Om de funkar, det vet jag inte än, de går bättre just nu, hoppas de håller. Annars har vi ju iallafall provat. 
 
Jag har en jävligt trött nöjd hund intill mig nu iallafall ❤ 
Imorrn ska de vara vila, för då ska jag och gubben på festligheter! Glad påsk på er! 
 


 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0