Sneda sättanden och svänganden

Såg nu en film på oss i det fria följet och jag störde mig väldigt mycket på dom snea sättandena. Kraven i Rally dock är inte gööör höga, men har för mig att mer än 45 graders snedsittning blir fel. Midas kanske sitter 5 grader fel med sin lilla rumpa, så kanske inte är en världslig sak, men JO, för mig. Efter som allt beror på mig!
Det är mitt fel. Jag belönar med höger handen, (dock inte i filem men jag håller bollen i höger handen och kastar också höger) vilket får han att sätta sig snett för han är mer uppmärksam på belöningen snett till höger vilket gör att rumpan lätt åker ut. Jag belönar även ett snett sittande. För att jag varit för slapp. Sen har det nog att göra med bakbenskontrollen också att bakbenen måste flytta lite extra. Det svåraste är höger om halt för oss. Hur är det för er? I vilket fall ska vi focusera på detta nu genom att :
Belöna med vänster handen på Midas vänstra sida. (Vilket kommer få han att trycka i baken mot mig istället för utOch det viktigaste Belöna vid rätt! Man får vad man belönar för!
Sen ska jag fixa min kroppskontroll, hjälpa honom genom att kanske sakta ner tempot innan halten, sträcka på mig och samtidigt andvända mig av ett ljud som får han extra uppmärksam på att nu ska något snart ske. ( som jag talat om tidigare i vänstersvängarna ) Samanfattningsvis måste jag bli mer kritiskt mot mig själv. Hur ska Midas kunna göra rätt om jag gör fel ? Javisst skulle det vara bra om han gjorde det, men så är inte fallet. Typiskt ! Tips till er: Filma er, titta, vad gör du för fel, vad kan du göra bättre.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0