Spåren igår!

Fredrik, jag och hunna drog iväg lite spontant igår efter jobbet och spåra. Trots jag är sjuk kunde jag inte motstå, och vilket väder, sådär höstfriskt i luften och solen den värmde. Lätt att hösten är den bästa årstiden (y) Ni som gnäller över att sommaren är slut, gnäll ni, så kan jag med å gnälla när sommaren kommer! Åter till spåren, ca 300m vardera kombinerat med vä/hö vinklar, diken och massa vilt. Blodet tog slut för mig så Midas fick ett "litet" bloduppehåll de sista hundra metrarna .... Lita på hunden, var de ja ;D Midröv var först ut, denna gången lät jag han söka upp starten själv också, inga problemas, sen sa de svisch så hade han klöven i käften! Vilken kille ⭐️
Vi har ju haft en rejäl svacka med spårandet det sista... Och jag har inte fattat varför? Han har lixom vart "off" men sen slog det mig! Vad gör jag när jag tränar Rally? Vad gör jag när jag tränar agility? Vad gör jag annars i vardagen som jag inte gör i spårandet ? Jo jag berömmer honom... I spåret är jag tyst, vilket jag vart för att inte störa honom. Men det hade motsatt effekt på honom... Såklart, i den andra träningen är jag ju tyst när han gör fel lixom... Så nu har jag öst beröm över stackaren, och för varje duuutttiiii/bra/wiiieee så blir det ett riktigt sug i linan. Äntligen tänker han, "mamma ger mig feedback, jag gör rätt" Seriöst vilken jävla kärring jag vart... Men skönt att veta vad felet vart, så nu kör vi :D 
Wilmas tur, när Fredrik la spåret så syndes en huggorm i skogen, så vid den sträckan så gick jag före, inget dumt ska få hända här inte, när vinkeln kom fortsatte jag rakt fram istället, jag ville se hur Wilma skulle göra nu, för hos henne är jag väldigt omtyckt också... Hunn följer spåret istället för mig!! Super hund!! Hon förvånar mig varje gång, och klöven satt snart i hennes käft också. Vilken lycka, vilka hundar :D 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0