Mer ingående om kursen

Kände att inlägget innan inte återberättade känslan av klick & trix kursen speciellt mycket, för den var verkligen as rolig! 
Jag är ju "självlärd" med klickerhantering. (Google, youtube) Så att få en instruktör framför sig som verkligen kunde, visade, bollade med frågor å svar var så jäkla nyttigt! Fick massa mer idéer, framför allt fick jag lära mig att ha en väldigt klar/tydlig målbild i huvudet, innan man börjar. Vi fick bland annat klicka in varandra. Alltså att en fick vara hund och en annan fick vara klickare. Medans hunden gick ut ur rummet planerade jag vilket moment jag ville "hunden" skulle göra, sedan dela upp det i olika steg. Jag valde att plocka upp en penna från bordet. Å vilken magi!! Nästan så man trodde dom tjuvlyssnade utanför, men icke, för jag fick också vara hund och fick momentet att sätta mig skräddare på golvet, vilket jag också klara med hjälp av klickern :D magi!
Vi körde sedan såklart med våra egna hundar. Jag och Midas är ju "vana" i detta, så vi fick i uppdrag att klicka in höger och väster dirigering, vilket gick kanon bra :) sen apporteringsövning. Vi trixade lite också, hunden skulle ha alla fyra tassar i en låda :D 
Midas fixa det direkt, sen att han är väldigt låååång hund så att det blev lite problem med balansen är ju en annan sak ;) han förstod ju vad jag ville ❤ 
En klickerkurs rakt igenom får det bli för oss nästa gång! Så himla kul :D 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0