Viltspåren

Svalare var det, men ändå för varmt, vinden hade ökat och, så med de i bakhuvvet fick Midas först ett rakt spår på 240m, lite snårigt å jävligt men inget som störde honom. Han fick också själv vittra upp starten, han ville först in till Wilmas spår, så där fick jag stoppa och leda över honom till rätt sida vägen. Sen pang så var han på språng! Lite för snabb som vanligt, fick bromsa en hel del, vinden hade också flyttat spåret ca 10 meter men han följde fint! 
Känslan idag ger oss 7 av 10 klövar. 
Inte så illa ändå :) 

Sen tog vi en bananböj på ca 200 meter. Kalhygge oränsatt och hård sidovind. Han gjorde ett kanonjobb till sista metrarna då han skulle helt plötsligt åt andra hållet, kanske nåt vilt som passerat eller bara en trött hund. Jag stod kvar tills han gick in i spåret igen och fann sin älg :)
6 av 10 klövar!

Wilma och Fredrik öka svårigheten idag, inte för att de var meningen utan skogen gjorde så att det bara blev så, det blev en skarp 90 gradare, men Wilma spåra som hon aldrig gjort annat. Mäkta divig den där lilla :) och med all rätt å va! (Y)  
Jag ger dom 10 av 10 klövar!

Jo Fredrik har vart och köpt anteckningsblock till oss, :D så nu har vi målat upp våra spår och skrivit utvärdering till de. Kanon, nu har vi sten koll tills nästa gång :D 

Ikväll, om nån där borta på terassen kan svara, så ska vi ut å käka jag och min man ❤ bara skämma bort oss :) 

Imorrn vankas det bröllop för Anton och Jessica, så jag lär inte blogga imorrn, men vi hörs, hare bra!









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0