Tillbaka till vardagen

Gick jävligt bra att gå upp imorses när klockan ringde må ja säga (y) gött, hade väntat mig annat....
Ja, jag startade dagen med PW runt lidan typ, det var helt tjockt med dimma såg knappt tre meter framför mig! Vilket gjorde det hela faktiskt lite kusligt... 


Och självklart, när det är som kusligast, ensammast, så stannar Midas till och spänner upp sig och illblegar rakt ut i dimman... Äh dumhunn tänkte jag han bara inbillar sig saker, men nej!! Några meter till och jag hör några konstiga morrningar?! Ja, grova sådana också, jag fick lyssna flera gånger för att se till så jag inte hörde i syne... Så såg jag något vid kanten precis intill vattnet, tänkte de var en varg, en Björn, en varulv och så tänkte jag också på gollum i sagan om ringen! Helt iskall blev jag och Midas morrade dovt. Först tänkte jag vända om och springa all världens väg, men sen kom jag på att Midas skulle fan inte få se morsan rädd och själv blev skrämd, så jag gick på (smög sakta närmare) och tillslut såg jag var de var, en gubbe, en jävla gubbe som låg och snarka något såpass in i helvete! Det låg en cykel intill, ingen sprit eller öl vad jag kunde se, han hade fina kläder och jag såg heller inget blod. Tänkte först bara gå förbi, men sen fick jag ångest, han kunde ju va skadad... Jag ropa på honom, ingen reaktion jag putte lite på honom, ingen reaktion... Släppte fram Midas och gubben fick en kyss, då kvickna han till... Jag fråga om han mådde bra, och det gjorde han. Sen snäste han av med "låt mig sova" jaha tänkte jag, då får han väl sova vidare då, han verkade ju inte vart skadad iallafall... Och varmt var det ju med.. Hade fortfarande lite ångest när jag gick vidare, men samtidigt så var jag lite bitter att han blev så sur när man brydde sig, och vem vill inte bli väckt av en Rottispuss lixom?! Ja de var min promenad det.. Haha fy fan vad rädd jag blev ;D 


Väl på jobbet så hade jag tydligen haft semester för länge, för koden till taggen hade ja glömt av, så fick vänta i 30 min på att de andra skulle komma, jaja, jag hade ju bryggt med mig lite kaffe så helt okej ändå :)
Dagen har annars flytet på bra, dock jääääävligt kvavt och svettigt! Hösten är så välkommen nu så !! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0