Turboweiler

Lite nervöst idag när vi åkte mot skogen. Midas har ju aldrig spårat ett spår lagt av någon annan tidigare. Så frågetecknet var nu, om han spårat min lukt innan eller blodet, plus att Peter var också med, vilket ger mig lite prestationsångest. (Fast älskar ändå att du är med)
Dagens träng var ganska öppen och flera vattenhål typ som ett träsk. Det blåste och regnade och idag så var spåret lagt med 90 graders vinkel 150 x 150 !! Aldrig heller gjort tidigare & liggetiden var cirkus en timme. 
Jag hade inget å va nervös över om man nu säger så ;D lite för fort som vanligt men annars så hade jag inget direkt att anmärka på. Det var i början jag tyckte han sicksackade över spåret, men Theres förklara att det bara var för att verkligen kolla av vilken riktning spåret gick i, så men andra ord har jag en väldigt klok hund (y) vinkeln tog han snyggast av allt också :D ser fram emot denna herres utveckling (y) 
Själv la jag ett likadant spår åt Malins Ådi. Det var väldigt intressant att se hur en annan hund arbetade och se hur man själv lagt ett spår. Annars är man ju så inne i sin egen hund. Ådi klara det fint han med :) 
Måste också tillägga att det var häftigt att gå ett spår jag inte visste var de gick, jag fick verkligen lägga kontrollen åt sidan och lita på min hund! För han kan !! ❤  Så glad är jag över att jag gick denna kurs, bra instruktör, härliga människor och härliga hundar! Vi har hittat en ny gren vi också vill satsa på om inte annat en väldigt bra variation till RLD'n. 
Och nästa Söndag startar nästa kurs. Då blir det Rally för hela slanten (y) Vilket hundliv jag lever, det är underbart ❤




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0