Backa backa backa

Backa från mig har han länge kunnat, men å backa med mig har vi aldrig riktigt gått inför, förrän nu ikväll. Pröva, hunden backade som en banan bort från mig. Låna en vägg, gick kanon, ca 7ggr. Pröva utan väggen och hunden har redan fått in galoppen ? Turdrag? Ne han gjorde det hundra gånger till och riktigt snyggt också 😙
Nästa träning kör vi med väggen igen bara för att, och skyndar långsamt framåt ☺ viktigt tycker jag att hitta stabilitet i övningen, vilket man får av att gå tillbaka då och då till första inlärningssteg. Det är då lätt för hunden att förstå, vilket då ger ett gott självförtroende och trygghet i de man gör! A ni förstår kanske lite vad jag menar. Men det är de jag älskar med å träna Midröv, Han är så smart, å de måste han fått från mig ... 😉
Som ni kanske misstänker blev de träning istället för bad, men de gjorde lika gott för själen. Vi fick paket idag också, mer äckel luktande gojs från Djurapoteket, bra skit!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0