Förgiftning och förhoppningar

Ja, de var förra veckan då jag red ut på frukt. En helt vanlig ridtur, en glad häst och friskt härligt väder. Efter ridturen var han konstig.... Ville inte ha äpple? Men rulla sig i hagen och börja äta. Ingen fara då va? Han hittades nån timme efter liggande i hagen av stallägaren. Hon fick upp honom och jag och J åkte dit. Diarré, svullnad i ansikte och på ben. Vägra äta, men drack kopiösa mängder! Veterinär kom och satte in dropp. Undersökte och misstänkte förgiftning. (Som tur i oturen hade skyndats på, tack vare ansträgningen av att jag red. annars hade förmodligen brutit ut på natten, när alla sov....) Vetrinärstationerna i närheten stängda. och han skulle inte klara 4 timmars transport. Natten sov vi i stallet, höll koll, så att han överlevde. Det gjorde han ❤ och mår nu idag bra, han är som vanligt. Och proverna visade förgiftning, men av vad kommer vi aldrig få veta. Obehagligt.... "/ Kom ihåg när man var barn, sova i stallet bland höt var det bästa som fanns, men nu.... NEJ! Nackspärr, kallt å jävligt. Lätt värt det, men inget jag kommer göra frivilligt i framtiden direkt. 
Annars har jag ringt på ett hus som ska hyras ut. Det är litet och sött med trädgård och skog, Massa skog precis intill. Ringde 3 minuter försent, en hann före, skulle tänka en hel vecka, så hoppas dom inte vill ha det. För det vill vi :) hoppas ❤  Annars är det mycket med jobb och alla måsten. Skulle behöva hitta fokus i träningen men nästan lönlöst. För mycket i skallen! 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0