Dagen och morgon dagen

Gandhi kom klockan strax efter 9 imorses. Börja direkt med å visa vad sim gällde här hos oss. Tidigare har det vart kalabalik! Hundar högt och lågt, skäll och gnäll - till följd gap och skrik och dåligt humör..... Så fort den som visa tendens att starta en lek tog jag fram ett kompostgaller och mota bort djuret till den satte sig ner och gick sedan där ifrån. Ja sa inget, bara lugnt och bestämt hämta gallret varje gång och tillslut fatta dom vad som gällde här inne. Varför detta? Jo så här ligger de till. Skulle jag andvända rösten, triggar jag igång det mer (plus inte direkt trevligt med tjat) Skulle jag andvända mig av kroppslig kontakt (ta tag i djuret) skulle de också bara trigga till mer kamp. Det är ju bara roligt att få uppmärksamhet liksom.... Så nu då istället ett galler framför mig, så fort du gör fel får du inte vara med oss. Stänga ut från flocken, helt klart det bästa. Körde de på Midas under hans hemska tonårsperiod och med facit i hand, snabbaste/trevligaste sättet! Så idag har det varit skönt och lugnt hemma. Hundarna kunde koppla av tillsammans ❤ Vi åkte till klubben, Fredrik, Angelica och Pernilla kom också ut :) Vi la viltspår, allihopa och alla hundar var jätte duktiga :D  Midas körde jag lite lätta rallyövningar med, och Gandhi fick kontakt övningar vilket han gjorde över förväntan ❤ Sedan hem och hade lite vila. Innan vi tog en långpromenad i hamnen. Kan ni tro att vovvarna var trötta och nöjda sen ? :) Midas ligger och drar stora stockar nu.... ;) vilket är bra, då han behöver vara utvilad tills imorgon. Rallytävling, årets sista ska va där 08:00 -snark- och plus att jag som sagt är sjuk!! Vi får se om vi kommer hem med titel eller ej, men kul ska vi iallafall ha ❤ 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0