Huskur för kraschad mage

Midas mage har vart kass nu i ett par dagar. ( maginfluensa, snöätning, för mycket julmat ) Men nu äntligen på bättringsvägen, tack och lov ❤ Så tänkte tipsa om en huskur. Svält hunden i ett dygn ( OBS hunden måste ha i sig vätska ) men fyll då bara upp så botten på skålen täcks så den inte hets dricker. (rumstempurerat vatten inte kallt) sen så tog jag och gjorde över kokt ris, koka torsk, sånadära fyrkanter. Mosade ihop allt och blanda i morotspure och gav i små portioner med ca tre timmars mellanrum. Det har funkat jätte bra på Midas, han får nu gå på den dieten en vecka ca innan jag tillsätter hans foder igen. Under tiden ökar jag såklart mängden och minskar antalet gånger per dag. Måste också skriva att ring alltid veterinären och rådfråga om ni blir osäkra. Det kan vara något värre än ett litet virus, typ magomvridning eller så. Men som Midas var han fortfarande pigg och aptiten var det inget fel på. Bra med dessa huskurrer tycker jag. Det var mitt tips till er.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0