Feb. 07, 2013

Jag ljuger inte om jag skriver att jag inte haft tid till bloggen !! Veckorna är upp och ned, massssssor med jobb hit och dit. Men har såklart hunnit med massa hundträning också :D det är prio ett, vad som än sker! Har man vovvsing så ska den och dens välmående alltid gå först. Och som jag ser det, så är jag nöjd om min hund är nöjd! Logiskt, vi har övat mycket bakbenskontroll, sidoförflyttningar, positioner vid sättanden, ja m.m och jag har övat på min kropps kontroll. Det roligaste, (eftersom dom flesta andea är lata) så har Peter vart med några gånger det senaste :) stöttat och tagit kort. Han var med igår på kursavslutningen och agerade hundhållare :) super snällt <3 Vi fick köra en rätt svår bana det sista och ja, jag tyckte det gick bra om hunden kan tagga neeeer!! :D aja, han tycker det är kul, men vi måste hitta någon stabilitet mellan 100-200 km/h ... Hur han ska rastas/tränas innan, hur jag ska värma upp innan start, få honom att behålla tassarna på backen... Svårt men det kommer! Nu ser vi fram emot nästa kurs, och vår första tävling :))


Kommentarer
Postat av: fridah

du o midas är så himla duktiga! :)

2013-02-07 @ 16:54:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0